Maxa Sport Sverige AB org. nr 559196-3193 (nedan Maxa Sport), företagsadress: Magnusvägen 3A 433 62 Sävedalen, besöksadress: Marieholmsgatan 10b tillämpar såväl Konsumentköplagen som Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
För att genomföra en beställning måste kund vara 18 år och myndig, man kan inte göra köp som minderårig med målsmans tillstånd utan då behöver målsman göra köpet. Med kund avses en fysisk person. Maxa Sport tillämpar Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, det innebär att ni som kund har rätt till 14 dagar från köptillfället ångerrätt utan speciell anledning.
ÖPPET KÖP
Maxa Sport erbjuder returer inom 14 dagar från den dagen du mottar din beställning. Beställningar av Maxa Sport produkter görs via maxasport.se och besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar, vid eventuella avvikelser kontaktar vi er. Under perioder med högt ordertryck t.ex. vid reor och kampanjer beräknas leveranstiden till 1-7 arbetsdagar.
Maxa Sport kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. I orderbekräftelse-mailet skickas även med en hänvisning till Maxa Sports köpevillkor. Vid eventuell försening har ni rätt att häva köpet om ni inte godkänner en ny leveranstid. Vill ni häva ert köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat så återbetalas pengarna till ert konto inom 7 arbetsdagar.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella prisfel som kan uppstå och förbehåller oss rätten att avslå order. Vårt lager stämmer till största del och om en vara är slut meddelas ni via e-post.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Vid ej uthämtat paket inom 7 dagar kommer paketet att returneras till Maxa Sport Sverige. Då debiteras kund en extra avgift på 150 kr utöver kostnaden för returfrakten.
RETURER
Vid returnering av varor bekostat frakten av kunden. Fraktkostnaden för returer är 69 kr. Om returens vikt överstiger 20 kg räknas returkostnaden upp i förhållande till returens vikt dock aldrig högre än 99 kr.
VID BESTÄLLNINGAR UTANFÖR SVERIGE
Vid beställningar utanför Sverige ansvarar kunden för att betala eventuell importskatt och moms i det land som kunden beställer till. Kunden ansvarar själv för att kolla upp vad varorna kostar att importera till sitt land. Kunden ansvarar också för att betala de eventuella extra avgifter som kunden debiteras för lokalt i samband med leverans. Kunden ansvarar själv för att kolla upp om eventuella extra avgifter tillkommer vid lokal leverans i sitt land.